Monday, May 17, 2010

Menyaksikan satu lagi kemalangan maut hari ini menyebabkan saya terfikir, betapa 'fragile'nya kehidupan kita di dalam kita melakukan kerja rutin kita setaip hari jika kita tidak berwaspada dalam segala hal.
Perkara ini membuat saya tersedar, betapa kehidupan saya amat perlu saya hargai, perlu saya hormati, perlu saya jaga dan perlu saya jadikan sebagai satu kesaksian bagi mereka yang ingin mengalami erti kehidupan sepertimana yang saya alami..
Sebab hidup dalam kehidupan yang saya alami sekarang ini adalah atas anugerah Allah, yang sememangnya percaya, bahawa saya berhak memilikinya...Oleh kerana itu, untuk menghargai apa yang telah dikaruniakan oleh Tuhan kepada saya, saya harus memperlihatkannya sebagai satu keajaipan yang unik, yang berpotensi, yang sungguh amat baik dan menjadi saksi bagi Dia yang memberikannya...

No comments:

Post a Comment